پاورپوینت (اسلاید) نورپردازی فضاهای آموزشی

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان نورپردازی فضاهای آموزشی ، در 17 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین

بخشی از متن:
طراحان فضاهای آموزشی باید فرض کنند که نور طبیعی تا زمانی که موجود است، منبع اصلی نورپردازی می باشد مگر اینکه قوانین آموزشی وضع شود که فعالیت در اتاق های مخصوص انجام گیرد. استفاده از نور طبیعی هم به علت خاصیت منحصر به فرد آن است و هم ارتباط با دنیای خارج که از طریق انواع مختلف پنجره ها این امر امکان پذیر است. با این که پنجره ها برای ما نور طبیعی و منظره خارج را تامین می کنند، گاهی اوقات باعث مزاحمت و عدم آسایش می شوند. مثلاً وقتی که آسمان کاملاً روشن است و یا تابش مستقیم خورشید که ادامه فعالیت در یک فضا را متوقف می سازند. نورگیرهای سقفی و دیواری باید به دقت بررسی شوند و سازماندهی آن ها در یک فضا با توجه به جهت آن ها در فضا انجام می گیرد. پنجره ها روی سایر عوامل محیطی به خصوص دمای آسایش، تهویه مناسب هوا، بازده انرژی و مزاحمت های صوتی موثرند. بنابراین می توان به پنجره ها به عنوان یک بخش بسیار پیچیده از طراحی یک ساختمان نگاه کرد و برای این که حداکثر فایده و حداقل مزاحمت را داشته باشند باید به دقت در طول طراحی مورد بررسی قرار گیرد..

پنجره های دیواری بسیار موثرند چون می توانیم نمای خارج را از طریق آن ها تجربه کنیم به شرط اینکه انتهای آنها در جای مناسبی قرار گیرد و یا این که مانعی را در برابر دید کودکان و نوجوانان در حالت نشسته و یا ایستاده ایجاد نکند.
پنجره های سقفی نور را از بالاترین و روشن ترین قسمت آسمان وارد ساختمان می کنند. ذکر این نکته ضروری است که این پنجره ها فقط می توانند روی ساختمان های یک طبقه نصب شوند و یا در طبقه آخر و یا بر روی سقف نهایی ساختمان های چند طبقه تعبیه شوند.
...

فهرست بخشی از مطالب:
مقدمه
انواع پنجره های موجود در فضاهای آموزشی
پنجره های دیواری
پنجره های سقفی
انواع نور پردازی
نورهای دریافتی از فضاهای مجاور
آتریا
نورپردازی مصنوعی
و...
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 12243 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:1,157 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل