پاورپوینت (اسلاید) منبت کاری

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان منبت کاری ، در 14 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین

بخشی از متن:
منبت کاری با چوب یکی از ظریف ترین صنایع دستی است که تلفیقی از هنر و حوصله هنرمندانی است که با مواد اولیه ی ارزان و ساده، محصولاتی با ارزش خلق می کنند، هنرمندانی که با چند قلم و اسکنه ای فلزی ذهنیات خود را با خطوط کوفی، نقوش اسلیمی، ختایی و گل و مرغ و ... روی چوب کنده کاری می کنند.

منبت کاری هنری است مشتمل بر حکاکی و کنده کاری بر روی چوب . این هنر دستی نماد احساس، ادراک ، اندیشه و خلاقیت هنرمندان که با ذوق و سلیقه سرشار ، اثر هنری را ابداع می کنند.

با توجه به اسناد و مدارک موجود منبت کاری در ایران ، سابقه این صنعت به 1500 سال می رسد و قدیمی ترین اثر منبت کاری موجود یک لنگه در چوبی است و روی آن با خلال هایی از چوب گردو و نقوش زیبایی تزئین شده است.
منبت کاری از صنایع دستی زیبا و کاربردی ایرانیان است که تاریخچه ای طولانی دارد هر چند که به علت تخریب پذیری بالای چوب کمتر اکتشافی در این زمینه صورت گرفته است اما همان تعداد کم نیز سندی برای نشان دادن تعلق این هنر به ایرانیان است. متأسفانه امروزه کمتر کسی به سمت این هنر اصیل ایرانی جذب می شود؛ اما حتما آشنایی کوچکی با این هنر اصیل برای هر ایرانی لازم است. در این مطلب ابزارها و ویژگی های چوب برای منبت کاری را معرفی کردیم.
و...

فهرست بخشی از مطالب:
منبت کاری
مقدمه
تاریخچه
معرفی
ابزار مورد نیاز
هنر منبت کاری در ایران
آثار قدیمی منبت کاری
و...
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 12971 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:1,809 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل