پاورپوینت (اسلاید) فرهنگ مردم استان همدان

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان فرهنگ مردم استان همدان ، در 15 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
استان همدان که دارای سابقهٔ تاریخ و تمدن کهن است نیز دارای فرهنگ عامهٔ مخصوص به خود است، علاقه مندیم، بدانیم، مردم در شهر و روستاهای آن، چه زبانی دارند، با چه گویش و لهجه هایی صحبت می کنند، چه باورها و اعتقاداتی دارند.
چون در استان همدان اقوام مختلفی با فرهنگ ها و آداب و سنن خاصی سکونت دارند؛ لذا مردم این استان آمیخته ترین سکنه ای هستند که در ایران وجود دارند. ترک: این قوم، در شمال و غرب استان، به ویژه در شمال و غرب شهرستان همدان مانند: رزن، کبودرآهنگ، فامنین و بهار، ساکن می باشند. لر و لک: این اقوام بیش تر در نیمهٔ جنوبی استان مانند: شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان سکونت دارند. 
کرد: این قوم در غرب و شمال غربی از جمله بخش هایی از شهرستان های اسدآباد کبودرآهنگ، در مجاورت استان های کرمانشاه و کردستان، سکونت دارند. فارس: فارس ها، بیش تر ساکنان مرکز استان را تشکیل و از قدیمی ترین مردمان این سرزمین محسوب می شوند. 
دين و مذهب بیش تر ساکنان استان، مسلمان و پیرو مذهب شیعه اند. در بعضی مناطق، مذهب اهل سنت و فرقهٔ اهل حق نیز وجود دارد، درضمن اقلیت های مذهبی مانند، مسیحی، یهودی، زرتشتی نیز، به تعداد بسیار اندکی، ساکن هستند.


فهرست بخشی از مطالب:
استان همدان
اقوام ساکن همدان
زبان و گویش
جشن ها
باورها
مراسمات
ضرب المثل
پوشاک
غذاهای سنتی
دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 12697 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:245 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل