پاورپوینت (اسلاید) هنر خیابانی

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان هنر خیابانی ، در 23 اسلاید همراه با عکس ، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
هنر خیابانی به آن دسته از آثار هنری میگویند که کاملا" در مقابل آثار رسمی و شیک موزه ها و گالری ها قرار گرفته اند و جنبه کاملا اعتراضی و مردمی تری دارند و تقریبا در همه جای دنیا غیرقانونی است.موضوع مورد بحث ما در اینجا یعنی گرافیتی، یکی از زیرشاخه هنرهای خیابانی محسوب میشود.
گرافیتی به آن دسته از دیوار نوشته ها و نقاشی هایی میگویند که روی در و دیوار شهرها  و اماکن عمومی کشیده میشوند.
نکته مهم مورد توجه در رابطه با این موضوع این است که گرافیتی کاملا با نوشته های معمولی و یادگاری هایی که بیشتر اوقات روی دیوار ها میبینیم فرق دارد و تفاوت مهم آن ها حنبه اعتراضی این آثار میباشد.

گرافیتی هم ریشه با واژه گرافیتوس میباشد که در ادبیات تاریخ هنر به آثاری گفته میشود که به وسیله خراش دادن روی سطوح پدید آمده اند.با توجه به اینکه دیوارنگاران در گذشته و قبل از به جود آمدن ماژیک ها و اسپری های رنگ به وسیله خراش دادن آثار خود روی سطوح مختلف ایجاد میکردند.
گرافیتی در واقع نوعی نشانه گذاری هدفمند به صورت یک امضا یا اثر هنری یا نوشته ای خاص میباشد که روی سطوح مختلفی اعم از دیوار و ... در محیط های شخصی و یا اماکن عمومی انجام میشود.که البته این پدیده بیشتر در محله های کم درآمد شهری رواج دارد.
اولین نمونه مدرن گرافیتی در شهر افه سوس یونان  باستان مشاهده شده که طبق اطلاعات توریستی این شهر نوعی تبلیغات برای یک بار و... بوده است.
بسیاری از اندیشمندان، جامعه شناسان و منتقدان هنری،گرافیتی را نوعی هنر پیشرو میدانند و ارزش های هنری، ارتباطی و .. زیادی برای آن قائل هستند.به عقیده محققین این هنر مردمی از روش های بسیار موثر در رهاسازی ارتباطات اجتماعی و حتی دستیابی به اهداف سیاسی میباشد.


فهرست بخشی از مطالب:
هنر خیابانی
تعریف گرافیتی
تاریخچه گرافیتی
گرافیتی در ایران
برخی از آثار گرافیتی کاران ایرانی
برخی از آثار گرافیتی کاران در سطح جهان
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 11302 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:2,252 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل