پاورپوینت (اسلاید) خواص مواد

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
توضیحات:
پاورپوینت با عنوان خواص مواد ، در 13 اسلاید، مناسب برای دانشجویان ، دانش آموزان و محققین
بخشی از متن:
چسب چیست
چسب ماده ای است که می تواند بین دو سطح اتصال چسبی بوجود آورد.
در لغت نامه چسب به عنوان ماده ای تعريف ميشود كه بتواند با كمك اتصال سطحی دو ماده را كنار هم نگه دارد.

تاریخچه چسب
اولين مدارك مبنی بر استفاده از ماده ای به عنوان چسب به 4000 سال قبل از ميلاد مسيح برمی گردد. باستان شناسانی كه در حال مطالعه گورستان های قبايل ما قبل تاريخ بودند، ظروفی در گورها يافتند كه قسمت های شكسته آنها توسط رزينی به دست آمده از صمغ درخت به هم چسبانده شده بودند. علاوه بر اين باستان شناسان مجسمه هايی را در معابر بابل كشف كردند كه چشم های عاجی آنها روی مجسمه چسبانده شده بودند. اين چسب قيرمانند تقريبا 6000 سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرد . در دوره های بين 1000 تا 1500 سال قبل از ميلاد مسيح مدارك بيشتری يافت  شد كه نشان می داد چسب به ابزاری جهت مونتاژ تبديل شده بود.
نقاشی های برروی ديوار جزئيات عمليات چسباندن چوب را نشان می دهند. تابوتی كه از مقبره ی توتان خامون به دست آمده ، حاكی از به كارگيری چسب در ساخت آن است ، موزه های امروزی پر از اشياء هندی و اثاثيه ی فرعون های مصری است كه با كمك نوعی چسب ساخته شده از بدن حيوانات به يكديگر چسبانده شده اند. 
دوره ی بعدی فعاليت در اين زمينه به 1 تا 500 سال بعد از ميلاد مسيح بر می گردد ، يعنی زمانی كه رومی ها و يونانی ها روكش كردن و تزيين با چوب را آموختند كه طی آن لايه ها و تكه های نازكی از چوب ها به هم متصل می شدند . با كمك اين هنر ، توليد و ساخت چسب های حيـوانی و ماهی  بهبود يافت و انواع  ديگری  از چسب ها اختراع شدند كه از آن ميـان می توان بـه سفيده ی تخم مرغ برای چسبـاندن ورقـه های نازك طلا اشاره نمود . علاوه بر سفيده ی تخم مرغ ديگر مواد طبيعی نيز از جـمله استخوان ، شيــر ، چـرم ، پنيـر ، سبزيجات و حبوبات و ديگر مواد طبيعی بــرای آماده سازی چسب ها به كار رفته انـد.

فهرست بخشی از مطالب:
چسب چیست
خواص چسب
کاربردهای متنوع چسب
اجزای تشکیل دهنده چسبها
چسبهای اپوکسیدی
چسبهای تراکمی فرمالدئید
چسب‌های فنولیک
چسب های آکـریـلیـک
چسب های غیــر هــوازی
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 12556 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:780 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل